ניהול סיכונים באינטרנט

ניהול סיכונים מוגדר כתהליך ניהול שמטרתו לאתר מפגעים/סיכונים, הערכת עוצמת פגיעתם, תעדוף הטיפול בהם ובניית תהליך שיפור ובקרה למפגעים/סיכונים.
סיכון מוגדר כגורם או פעולה שמתרחשים שלא על פי התכנון ועלולים לגרום לנזק לעלות,לגוף או לזמן.

ניהול סיכונים הינו תהליך מחזורי וקבוע בחיי כל עסק.

ניתן לסווג את הסיכונים לקטגוריות כגון:
– סיכונים פיננסיים, לדוגמא הפסד על השקעות של העסק.
– סיכוניים תפעוליים, לדוגמא קריסת מערכות מחשוב או בקרה.
– סיכוניים חוקיים, לדוגמא אי התאמה לחוקי רגולציה חדשים או אתיקה.
– סיכונים תדמיתיים, לדוגמא פגיעה במוניטין מקצועי או אישי ע"י מתחרים או לקוחות מאוכזבים.

מה לניהול סיכונים ולאינטרנט?

כבעלי עסקים עליכם לזכור כי הזירה האינטרנטית מהווה מציאות נוספת בה פועל העסק שלכם.
לאותם בעלי עסקים שיש להם גם עסק פיזי שהאינטרנט מהווה שלוחה שלו, מומלץ לזכור ולהפנים כי הם מנהלים למעשה שני עסקים ,את העסק הפיזי ואת העסק האינטרנטי .
בעבודה נכונה ניתן לייצר סינרגיה בין שני העסקים.

לאורך השנים נתקלנו בלא מעט עסקים מבוססים וותיקים שלא הבינו מדוע אינם מצליחים בפעילות האינטרנט שלהם ,באופן טבעי לאור חוסר ההצלחה ולאחר זמן מה פעילותם ברשת הצטמצמה לכדי אתר אינטרנט, "כדי שיהיה לנו אתר כי כל אחד צריך היום אתר" לדבריהם.

עלינו לזכור כי האינטרנט והרשתות החברתיות מעמידים בפנינו מספר סיכונים קבועים שעלינו להתייחס ולהיערך אליהם בהתאם.

הסיכון הראשון והברור מכולם הוא הסיכון הכספי.החיים המודרניים הופכים כל תחום בחיינו להתמחות,מכיוון ורוב בעלי העסקים לא מבינים באינטרנט כי הוא אינו תחום התמחותם העיקרי הדבר יוצר פתח לבזבוז משווע של כספים.
בניגוד לעסקים גדולים, רוב העסקים הקטנים/בינוניים אינם יכולים להרשות לעצמם השקעות לא מניבות ולכן חשיבות הנושא גדלה שבעתיים.

הסיכון השני הוא הסיכון התדמיתי, האינטרנט והרשתות החברתיות מאפשרים לכל אדם לבטא את מחשבותיו ודעותיו כמעט ללא הגבלה או צנזורה. מספיק להיזכר במחאת הקוטג' והאביב הערבי כדי להבין את כוחו של האינטרנט והרשתות החברתיות בתחום זה.
עסק שלא יהיה ערוך וידע למזער ולווסת את הסיכון הנ"ל ,עלול למצוא את עצמו יום אחד תחת מתקפה תדמיתית.

ישנם סיכונים נוספים ומגוונים שהמציאות האינטרנטית מציבה בפנינו, חשוב שתזכרו שהעסק שלכם עומד בפני עצמו באינטרנט, גם חנות קטנה במציאות יכולה לייצר תדמית אינטרנטית של מגה חנות ושחקן מרכזי בזירה בה היא פועלת.
הנושא הופך לקריטי עוד יותר כאשר רואים שכל מחקר וסטטיסטיקה עדכנית מראים כי השימוש באינטרנט לכל מטרה (קניות, חיפוש מידע ,שיתוף וכו') עולה עם השנים בייחוד בקרב שכבות הגיל הצעירות (שבעתיד הלא רחוק יהיו שכבות הגיל המבוגרות:)).

אנחנו בגביש און ליין עומדים לשירותכם, לייעץ,ללוות, לאתר ולנהל סיכונים עבור עסק שלכם.
לפגישת ייעוץ צרו קשר עוד היום.